MARKETING WOORDENBOEK

Facebook Advertenties

facebook-advertenties

Wat zijn Facebook advertenties

De term "Facebook-advertenties" verwijst naar één van de marketingtools die wordt gebruikt op het grote social media portaal voor . In vergelijking met andere advertenties op internet, heeft Facebook-advertenties enkele verschillen waarmee je rekening moet houden als jouw campagne succesvol wilt zijn.

facebook-advertentie
"De beste Facebook-advertenties zien eruit en voelen net zo relevant en actueel in jouw nieuwsfeed als de berichten die jij van jouw vrienden ziet."

Adverteren op social media sites zoals Facebook of Instagram werd soms belachelijk gemaakt of als ondoelmatig beschouwd door mensen buiten de marketingindustrie. Facebook-advertenties bieden echter een schat aan mogelijkheden op het gebied van inhoud en gerichtheid op uw publiek. Bovendien biedt Facebook een enorm publiek aan gebruikers - maandelijks zijn er meer dan 1,5 miljard mensen actief op Facebook - die ook potentiële doelwitten zijn voor jouw marketingcampagnes.

Als Facebook-advertenties goed zijn opgezet, kunnen ze buitengewoon effectief zijn omdat je hiermee veel mensen kunt bereiken met jouw inhoud. Het is belangrijk om te weten dat de selectie van jouw doelgroep veel nauwkeuriger moet zijn dan bij andere online marketingmaatregelen. Facebook heeft veel extra informatie over zijn gebruikers die andere advertentieplatforms zoals Google Adwords niet kunnen bieden. Degenen die op Facebook adverteren kunnen uiteraard betalen voor toegang tot deze informatie, waardoor Facebook-adverteren bij onjuist gebruik al snel een dure en uiteindelijk minder effectieve maatregel wordt.

Het grootste verschil tussen SEA en Facebook advertenties is dat bij SEA wordt ingespeeld op behoefte. Mensen komen de SEA advertenties tegen bij een zoekopdracht. En bij advertenties op facebook wordt geïnterrumpeerd, mensen komen je tegen terwijl ze helemaal niet opzoek zijn op dat moment

Als Facebook-advertenties goed zijn opgezet, kunnen ze buitengewoon effectief zijn omdat je hiermee veel mensen kunt bereiken met jouw inhoud.

Facebook berekent de advertentiekosten meestal via CPC; Hoe meer mensen de advertentie zien, hoe meer de advertentieklant betaalt. Als jouw doelgroep echter slecht is geselecteerd, zal de conversieratio laag zijn en krijg je een low-impact advertentiecampagne tegen een relatief hoge prijs. Als je goed gebruik wilt maken van Facebook-advertenties, moet je vanaf het begin goed plannen.

Hoe kan ik Facebook advertenties inzetten voor mijn bedrijf?

MARKETING VIALEO KENNISBANK

Lees meer

Samen aan de slag om volle zalen te trekken?

Profielfoto-Leo-Jawar

Leo Jawar

Mailtje sturen kan naar leojawar@vialeo.nl
Liever bellen? +31 6 81416577

© ViaLeo 2020

Algemene voorwaarden

× Hoe kan ik je helpen?