MARKETING WOORDENBOEK

E-mail marketing

e-mail-marketing

Wat is e-mail marketing?

E-mailmarketing is een tool voor direct marketing waarbij e-mails worden verzonden voor reclamedoeleinden. Deze methode is zeer effectief gebleken, en is vrij eenvoudig te implementeren, zelfs voor kleine bedrijven.

E-mailmarketing heeft echter geen erg goede reputatie, vooral niet bij klanten uit de particuliere sector , en er zijn ook enkele wettelijke vereisten waarmee rekening moet worden gehouden.

email-marketing
"Quality over quantity" –
Email mag dan één van de meest goedkoopste marketingtools zijn. Maar het is geen excuus om goedkope emails te creëren voor je doelgroep.

Bedrijven hebben nu een enorm aantal verschillende marketingtools om uit te kiezen. E-mailmarketing is een van de oudste en meest vertrouwde tools, en een e-mailcampagne wordt beschouwd als een van de veiligste manieren om informatie aan klanten te verstrekken. Er is tegenwoordig nauwelijks een bedrijf dat geen nieuwsbrief of iets dergelijks naar zijn klanten stuurt.

Een groot voordeel van e-mailmarketing is dat jouw reclameboodschappen alleen gericht zijn aan bestaande klanten. Er zijn vergelijkbare e-mailcampagnes waarin informatie naar onbekende ontvangers wordt gestuurd - zogenaamde "spam" -benaderingen - maar dergelijke campagnes zijn in veel landen illegaal. Regelmatige e-mailmarketing wordt voornamelijk gebruikt om klanten te informeren over nieuwe producten, speciale aanbiedingen en andere interessante acties. Daarom kan worden aangenomen dat de ontvangers op zijn minst een basis belang in het materiaal zullen hebben, ook al is niet alle informatie direct voor hen relevant. Dergelijke overwegingen bepalen ook de kans dat een nieuwsbrief of andere berichten daadwerkelijk worden gelezen.

E-mailmarketing heeft verder als voordeel dat het bijdraagt ​​aan klantloyaliteit. Een nieuwsbrief met interessante aanbiedingen en informatie geeft de klanten een gevoel van voorrecht, en dit geldt vooral voor gepersonaliseerde online advertenties. E-mailmarketing of een soort nieuwsbrief zouden dus een essentieel onderdeel moeten vormen van elk CRM-systeem.

"E-mailmarketing is een tool voor direct marketing waarbij e-mails worden verzonden voor reclamedoeleinden."

E-mailmarketing is niet alleen erg effectief, maar ook erg efficiënt omdat er matching software beschikbaar is om veel voorkomende taken uit te voeren. Zo zijn er diverse softwaretools om e-mailcampagnes te monitoren en te analyseren, en kan er ook software worden gebruikt om een ​​campagne op te zetten. Zo kan inhoud voor een nieuwsbrief of een ander bericht, dat voldoet aan de e-mailmarketingregels en waarvan de impact zonder al te veel moeite kan worden gecontroleerd, binnen zeer korte tijd worden geproduceerd.

Hoe kan ik E-mail marketing inzetten voor mijn bedrijf?

MARKETING VIALEO KENNISBANK

Lees meer

Samen aan de slag om volle zalen te trekken?

Profielfoto-Leo-Jawar

Leo Jawar

Mailtje sturen kan naar leojawar@vialeo.nl
Liever bellen? +31 6 81416577

© ViaLeo 2020

Algemene voorwaarden

× Hoe kan ik je helpen?